29 April, Vung Tao (2) en vertrek naar Nha Trang - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 29 April, Vung Tao (2) en vertrek naar Nha Trang - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

29 April, Vung Tao (2) en vertrek naar Nha Trang

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 April 2015 | Vietnam, Vũng Tàu

Vanmorgen ging de wekker af om 5h00 om de zonsopgang te zien. Het was nog pikkedonker en ik zag nog zon nog sterren cq maan.. Het was geheel bewolkt dus gewoon terug naar bed tot 8h00. Het hotel had geen ontbijt dus ben ik de straat op gelopen en langs de boulevard naar het zuiden gelopen. Onderweg genoeg ontbijt gelegenheden bestaande uit opgebouwde gemotoriseerde bakfiets stalletjes, De opbouw is daarbij de keuken. Plastic tafeltjes en lage krukjes waren het meubilair. Noodle soup met diverse soorten vlees. Was even wennen en ik heb een stukje lever laten liggen. Verder prima te eten.
Meteen daarna de taxi gepakt naar de binnenstad om even het niet touristische deel te zien…… was niks byzonders dus toch maar ergens een kokosnoot leeg gedronken gevolgd door een heel stevige kop ijskoffie en terug naar het touristische deel (vnl touristen uit Ho Chi Minh City)
Vervolgens terug naar het hotel om de zwembroek aan te trekken, de straat over te steken en op een strandstoel neer te ploffen met een Sudoku. Sudoku’s schieten niet op als je aan het strand ligt….. er gebeurt veel te veel. Uiteraard wel een kop sterke ijskoffie genuttiged met een kopje thee erbij. Een normale combinatie in Vietnam. Even later kwam iemand voorbij met iets dat ook wel lekker leek. bleek zoete tofu met een honingzoete siroop waar ook gember inzat. Dit was meteen mijn lunch.
Om 13h00 ben ik met het vooruitzicht van een slechte nachtrust even gaan slapen/sudokuen tot 17h00. Daarna uitgecheckt en per taxi naar het bus station gegaan. ik had anderhalf uur ruimte dus daar in de buurt in een restaurant opgezocht. Daar heb Ik in een boeddhistisch restaurant een vegetarische rijst maaltijd genuttigd met daarbij een kopje ijsthee van zeewier……. Pieter op de alternatieve tour????
Hij legde uit dat de geluksboeddha die voorspoed, geluk en geld opleverd geassocieerd wordt met het Vientnamese geluksnummer 79. In Vietnam kun je nummerborden tegen betaling en onder voorwaarden zelf samenstellen en daarbij zijn nummers met 79 erin erg in zwang. Laat 79 nou ook net het nummer zijn waar mijn i8 mee eindigt.
Terug bij het bus station zag ik dat ook mijn bus er inmiddels stond Die waren ze aan het uitmesten en schoonmaken. Tot mijn verbazing eindigde het nummer van de bus ook op 79. Na nog een kopje koffie en een kop thee de bus ingestapt. Bij het instappen kreeg ik een plastic zakje voor mijn sandalen en moest ik op blote voeten de bus in. m’n slaapplaats werd me aangewezen….. ik lag bovenin en onder mij bleef het nog een poosje leeg. Naast mij lag een Vietnamese die me een slaappilletje gaf en me vertelde dat ik dat nodig zou hebben. Dat klopte want nadat de bus vertrok stopte hij heel erg vaak voor inladen en uitladen van passagiers en baggage. Geen wonder dat hij over 400 km 8 uur zou doen. De slap kreet me snel te pakken.

  • 01 Mei 2015 - 09:26

    BAS:

    Kijk je wel uit wat voor pilletjes je aanneemt van andere? zou er toch niet helemaal op vertrouwen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 10914

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: