4 Mei, Da Nang (2) - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 4 Mei, Da Nang (2) - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

4 Mei, Da Nang (2)

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

04 Mei 2015 | Vietnam, Da Nang

Ontbijt in het hotel start op 6h30 en ik zat er precies op dat moment. Na het tanden poetsen op de motorfiets gestapt en via de strandboulevard naar Hoi An gereden, Het is inderdaad een rit van 30 minuten maar ik heb onderweg nog even gestopt voor mooie rijstvelden, waterbuffels , Ibis achtige vogels en mooje landschappen. Toen ik om 8h15 in Hoi An aan kwam was het al behoorlijk heet. De oude stad bestaat uit prachtige oude huizen die mooi zijn opgeknapt. Uiteraard zijn de meeste geen gewone woningen meer maar winkels, restaurants en of andere commerciele zaken die met tourisme te maken hebben. Tijdens de koffie een gesprekje met een Australisch echtpaar en later tijdens een koeldrankje met 3 duitse meisjes wat ervaringen uitgewisseld. Op weg naar een authentieke dans en muziek show nog een afspraak voor een rondvaart van 1 uur gemaakt. Hij vroeg 200.000 Dong maar ik bood de helft en dat was voor de man ook voldoende. Uiteindelijke heb ik de dame die de rondvaart verzorgde een fooitje gegeven. De motorfiets was op de terugweg moeilijk te vinden. Ze hadden hem verplaatst naar een plek 100 meter verderop in de schaduw……. Ik heb even 2 keer zo hard gezweet omdat ik dacht dat ik de motorfiets kwijt was.
Op de terugweg ben ik via een andere route naar huis gegaan. Meer door de “rural area” gereden. Wat dat betreft is google maps toc wel een fantastische uitvinding. Vlak voor Da Nang ben ik toch nog fout gereden. Ik kijk geregeld op Google maps en ik uitgerekend dat ik over ca 4 km moest afslaan naar links Er waren daar 2 afslagen na elkaar zag ik later. De eerste afslag had ik niet moeten hebben maar de 2e. Daardoor aan de zuidwest kant van DaNang binnen gkomen ipv de zuidkant.
Na aankomst even het ergste zweet afgespoeld en Siesta gehouden.
Na de siesta eerst even richting het strand gereden en koffie gedronken bij het tentje waar ik met die Fransman heb zitten kletsen. Daarna ben ik naar het treinstation gereden om te kijken of ik daar een treinkaartje naar Hue kon kopen. Dat kon wel, maar daarvoor heb ik m’n paspoort nodig end at ligt bij de receptive van het hotel. Ik besloot het morgen dan maar te kopen of eventueel per bus te gaan.
Dan maar wat eten in een restaurantje waar ze met speenvarken adverteerden…… leek me wel lekker. Helaas was ik aan de late kant en was het speenvarken op en koos ik garnalen gerold in beef…… van de bbq. Daarna terug naar het hotel om dit blog te schrijven. Nog geen plannen voor morgenochtend.

  • 04 Mei 2015 - 20:07

    Rob:

    Klinkt stukken beter dan de bus ,misschien wat moeilijker voor de benen maar wellicht rustiger reizen in de bus zal de buurt van het c.o.g. zijn.

  • 05 Mei 2015 - 02:06

    Willem:

    Leuk Pieter.
    Zijn er daar ook stranden ? Valt er te snorkelen ? Volgens mij heb je in het verleden nog wel eens een "visperiode" gehad. Wellicht een aardige aardige dag vulling. Tennisbanen ?
    Hoe dan ook, je weet jezelf wel te vermaken. Poolen kan ook leuk zijn.
    Doei, Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 10898

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: