12 Mei, Nanning, beetje baaldag. - Reisverslag uit Nanning, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 12 Mei, Nanning, beetje baaldag. - Reisverslag uit Nanning, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

12 Mei, Nanning, beetje baaldag.

Door: Pieter Knibbe

Blijf op de hoogte en volg Pieter

12 Mei 2015 | China, Nanning

Ik was al weer een half jaar niet in China geweest end dus is er weer heel wat veranderd:
Google maps werkt niet meer
Google translate werkt niet meer
Pinautomaten geven niets of minder
Dat waren even hele vervelende momenten want ik doe echt alles met google maps en translate, die heb ik in China nog harder nodig dan in Vietnam. Het grootste deel van de dag ben ik bezig geweest om workarounds voor deze problemen te vinden maar dat is allemaal niet gelukt. Het is volgens mij echt een cyberwar tussen China en de USA. In China gebruikt men Baidu in plaats van Google. Baidu heeft alle maps in China maar die app mag ik van google weer niet op mn telefoon zetten. Ook is die in’t Chinese dus gaat dat toch niet lekker werken. Kortom een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag.
Om dat ik in het zelfde hotel bleef zitten maar een goedkopere kamer online had besteld moest ik verkassen naar een bijzonder veel mooiere kamer….. na 2 uur moest ik er wel weer van af, ze hadden een foutje gemaakt. Mijn pogingen om wat minder driftig te zijn en wat makkelijker de onrechten die mij worden aangedaan te accepteren warden danig op de proef gesteld toen ik zag waar ik in belandde.
Halverwege de frustraties even de straat opgegaan om te lunchen voor 7 RMB (1 EUR). Noodle soup met uitgebakken varkensvlees wat wel heel erg lekker was. Op de terugweg druiven en een stuk watermeloen en wat yoghurt ingeslagen voor diner en ontbijt. Daarna weer verder puzzelen met Baidu.
Toen kreeg ik een bericht van Jasmine dat er een leuke 2 daagse (1 nacht) excursie was naar een mooie waterval. Ze had eigenlijk ook alles al geregeld en ik hoefde alleen nog maar Ja te zeggen en morgenochtend om 7 uur bij de bus te staan…….. ik heb toen maar Ja gezegd.
Om er toch van de dag nog wat te maken besloot ik om nog even naar het Qingxiu Mountain park in Nanning te gaan dat volgens Tripadvisor op de eerste plaats staat van bezienswaardigheden in Nanning. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Electrische karretjes kunnen je verplaatsen als je een grotere afstand wilt afleggen. Anders is wandelen ook wel heel erg leuk hier. Het park zit vol met verrassingen. Op de top staat een Buddha tempel.
Bij thuiskomst 2 yoghurtjes, 34 druiven en 3 stukken watermeloen gedineerd en daarna een toetje gedronken bij de Starbucks onder in het hotel. Het was leeg binnen. Ik bestelde koffie en terwijl ik stond te wachten liep het helemaal vol…… vreemd. In de rij stond ook een blanke die me vriendelijk toeknikte. Ik had een plekje aan het raam uitgezocht en toen hij aan het tafeltje ernaast ging zitten vroeg ik of hij bij mij wilde komen zitten. Het was een man van ook 62 jaar maar zag er veel beter uit dan ik….. volgens mij jonger en beweeglijker. Dat komt waarschijnlijk omdat hij zijn zaak in Chicago verkocht had en zich nu aan bedrijven in Vietnam verhuurt om kosten van Amerikaanse advokaten laag te houden en die advokaten scherp te maken. Ook heeft hij een Engelse school in Nanning met een paar leraren. Zijn vrouw en kinderen wonen in Chicago en komen soms bij hem. Hij doet dit nu zo’n 3 jaar. Leuk verhaal had hij. We hebben toch een uur zitten kletsen maar geen contactgegevens uitgewisseld…… ik denk dat we beiden wistten dat dit toch niets zou uithalen.
Daarna snel naar bed want morgen om 5h45 op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: