13 Mei, Op vakantie met Chinezen - Reisverslag uit Nanning, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 13 Mei, Op vakantie met Chinezen - Reisverslag uit Nanning, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

13 Mei, Op vakantie met Chinezen

Door: Pieter Knibbe

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 Mei 2015 | China, Nanning

5h45 ging de wekker, 5h46 belde Jasmine om met wakker te maken. Douchen , rugtas inpakken en de druiven, yoghurt en watermeloen deels verorbert cq meegenomen. Na uitchecken een taxi gezocht en meteen het nummer gebeld van de gids. Dat had Jasmine zo geregeld. Uiteindelijk kwam ik 6 minuten over 7 aan, eigenlijk te laat maar de bus vertrok om 7h30. Ik zat aan de rechterkant op de eerste rij, niet aan het raam. M’n voeten kon ik dus makkelijk kwijt. De bus zat helemaal vol. De Chinees die later naast me kwam zitten kon niet naast zijn vrouw zitten…… Om dat ik een heel goede plek had heb ik die niet aan zijn vrouw aangeboden. Zij hebben ook niet de buurvrouw van zijn vrouw gevraagd naast mij te komen zitten… dus lekker puh.
In de bus alleen maar Chinezen, geen andere nationaliteiten. De Guangxi provincie in China is ook nog niet erg bekend in de Nederlandse reiswereld. Voor mij is het ook de 1e keer dat ik hier kom….. dat is het voordeel van backpacken.
De rit zou 4 uur duren. Onderweg nog een plaspauze en een ingelaste excursie in een bloemen tuin, de naam van het park ben ik nu ff kwijt. Direct daarna de lunch met de hele bus rond 3 ronde tafels met een glazen plaat waarop alle gerechten worden geplaatst en die dan rond draait langs allen etenden.
Daarna naar de waterval. Dit bestaat uit verschillende delen.
Eerste een stuk wandelen naar de rivier downstream van de waterval. Vandaar af al prachtige plaatjes kunnen maken van de waterval. Daarna mochten we een bamboevlot op (gemaakt van PVC pijp) en een “maiden of de mist ” tour onder langs de waterval gevaren. Na het uitstappen een mooie wandeling via trappen naar de bovengelegen watervallen (-tjes). Helemaal bovenaan was een grote markt. Ook stond daar paal 53. De grenspaal tussen Vietnam en China. Er stond op 2001, ik denk dat de grens daarna is opgeschoven. Anyway … is allemaal niet heel spannend maar wel leuk genoeg voor een foto.
Over foto’s gesproken……. Ik had m’n “wo ai zonguo ren” (ik houd van Chinezen) shirt aan en ik weet dan dat bij dat soort gelegenheden iedereen met mij op de foto wil……. Hoezo ijdel?
Met een karretje terug naar de ingang en vervolgens naar het hotel. Eerst voor een maaltijd en daarna heb ik nog een wandeling gemaakt. De rest van de avond blogs geschreven. Ik moet nu ff helemaal bij zijn want morgenavond slaap ik in de trein. Wij backpackers gaan niet eerst in een hotel en daarna met de sneltrein zoal zakenmensen maar wij besparen een hotelnacht en gaan met de veel goedkopere en langzamere nacht trein. Mijn volgende 2 blogs komen dus pas overmorgen.
Het is nu 23h00 op de 13e, net even een kakkerlak doodgemaakt dus nu een mooie tijd om te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10900

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: