26 Mei, Xuchang, verkouden, snotteren, niezen… - Reisverslag uit Xuchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 26 Mei, Xuchang, verkouden, snotteren, niezen… - Reisverslag uit Xuchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

26 Mei, Xuchang, verkouden, snotteren, niezen…

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 Mei 2015 | China, Xuchang

Xuchang geeft me het gevoel dat ik even op een rustpunt aangekomenben …… een echt “thuis” is het nog niet maar komt er wel in de buurt. Elk jaar kom ik hier wel een paar keer een paar dagen.

Jasmine woont in een buurt die druk, gezellig en tijdloos aandoet. Een prima leefomgeving op de smog na. De hele stad staat op z’n kop. De waterhuishouding wordt geheel gerenoveerd. Beekjes, grachten, vijvers alles staat droog en is een bouwput geworden. Volgens Jasmine is het over een jaar mogelijk om een rondvaart door Xuchang te maken.
Na het sobere hotelontbijt ben ik met alle kleding naar Jasmine gegaan om het even in de wasmachine te gooien. We hebben nog even wat werk gedaan terwijl ik met m’n voeten in het water zat omdat er een pijnlijk kloofje in m’n hiel zat. Na een uurtje of wat kwam Wilma binnnen. We hebben toen het werk afgerond en een kopje koffie gedronken. Daarna naar de stad voor een uitgebreide wandeling: e-bikes kijken is altijd leuk. (Een enorme verscheidenheid aan electrisch aangedreven voertuigen. Ze komen Europa niet in…… helaas. Gazelle en andere fietsfabrieken zouden meteen failliet zijn. Prijzen vanaf EUR 300 inclusief een flinke accu). Na enkele bezienswaardigheden een lunch in een Chinees restaurant. Joy (dochter, 12, van Jasmine kwam ook nog even naar het restaurant met de taxi om mee te eten). Daarna gezocht naar een winkel met iemand met verstand van telefoons om Baidu Maps en Baidu translate op m’n telefoon te krijgen. Het gemis aan google maps en translate is namelijk heel erg groot. We vonden iemand en ik heb de Baidu’s werkend op m’n computer…. Maar wel in’t Chinees.

Halverwegen de middag even gaan slapen. Dat gesnotter en genies geeft je toch een ellendig gevoel. Ik weet dat het een paar dagen zal duren.
‘s avonds op straat gegeten na een rondwandeling met Wilma door de oude locale marktjes van Xuchang. Eigenlijk is ‘s morgens het leukst maar Wilma is een nachtdier en staat niet zo vroeg op.

‘s avonds met Wilma en Jasmine naar een vrolijk en mooi park (met ook lege waterpartijen), dansen, dansuitvoeringen, oefeningen, avondmarkt …… erg gezellig. Ik heb daar nog 5 minuten in een voertuig gezeten dat bestond uit 2 grote wielen naast elkaar met 2 stoelen ertussen. Veel blink blink van LED verlichting erop en met een Joystick kon ik voor/achteruit en op de plaats draaien. Bij accelleren en vertragen begin je te schommelen.

Daarna de taxi in en om 10 uur lag ik heerlijk te slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10907

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: