29 Mei, Xuchang - Reisverslag uit Xuchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 29 Mei, Xuchang - Reisverslag uit Xuchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

29 Mei, Xuchang

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 Mei 2015 | China, Xuchang

Met de rug gaat het ietsje beter maar we zijn er nog niet. Jasmine had aangekondigd ‘s morgens druk te zijn met de school van zoontje Jiahou. Ik heb me een keertje heel lui gedragen en ben lang blijven liggen.

Daarna wat zitten lanterfanten dan wel flierefluiten. Terwijl ik daarmee druk doende was appte Qiqi vanuit Chengdu dat m’n lading TL balken die ik op de LED markt in Shenzhen had gekocht bij haar bedrijf waren bezorgd, weer een zorg minder.

De lunch heb ik bij Jasmine genoten. Haar schoonzuster was er ook dus ik kon van de tafelgesprekken niet veel volgen. Na de lunch moest Jasmine met haar ergens naartoe en toen heb ik maar besloten niet langer te twijfelen tussen treinen naar Chengdu (10 uur sneltrein, 458 RMB) of vliegen (2 uur, 780 RMB). Het werd vliegen…… daarmee het laaste restje backpackergevoel afgeschud.

Daarna alleen naar de stad gelopen. Dory had me bij het lunchtijd telefoontje eraan herinnert dat ik nog een bamboo t-shirt erbij wilde hebben. Dus ben ik met behulp van m’n Baidu vertaal app op weg gegaan om na 3 uur te concluderen dat ze die in Xuchang met 99% zekerheid niet hebben. Tijdens de wandeling kwam ik langs het hotel vanwaar ik morgen met de bus naar het vliegveld in Zhengzhou moest gaan. Om de trein van 12h30 te halen moet ik de bus van 9h30 hebben. Meteen maar het kaartje van 40 RMB gekocht.

Toen ik terugkwam kon ik aan schuiven voor het avondeten. Daarna nog een kopje koffie en om 8 uur terug naar de hotelkamer.

Ik denk dat ik in Chengdu wat meer te doen heb. Ik ben daar ook 5 nachten. 2 of 3 nachten in een hotel in het centrum en daarna 2 of 3 nachten als afsluiting in een 5 sterren hotel in het grootste gebouw ter wereld: Global Center Chengdu. Op youtube is een impressie van 15 minuten van dat gebouw te vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 10895

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: