32 Mei, Chengdu, vertrek - 3 dagen - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 32 Mei, Chengdu, vertrek - 3 dagen - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

32 Mei, Chengdu, vertrek - 3 dagen

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Juni 2015 | China, Chengdu

Laatste keer de was gedaan. Nu kan ik alles vuil inpakken voor de wasmachine thuis. Scheelt morgen toch weer een half uurtje. M’n voeten geweekt en wat eelt weggeschraapt op de harde plekken. Voeten worden veel gebruikt dus hebben onderhoud nodig.
Toen ik om 10h30 uur in de bookworm achter de koffie zat melded qiqi zich voor de LED doos die bij haar op kantoor stond. Omdat ik toch nog nog een besluit over een mogelijk verblijf in het Global Center wilde nemen ben ik daar meteen maar heen gegaan zodat ik om 13h00 bij Qiqi kan zijn.

Jeetje watt was het druk in het Global Center….. tegen alle verwachting in. De schoolvakantie is begonnen en het blijkt “Children’s day” te zijn en dat is in China heel belangrijk. Het was zo druk dat internet helemaal plat lag. Telefonie werkte wel maar Dory moest het wel een paar keer proberen voor ze door kwam. Je zal hier maar in een hotelkamer zitten…… De onzekerheid gaf de doorslag om in het hotel te blijven zitten waar ik zat. Wel nog een uurtje of wat rondgelopen want het was wel gezellig.

Om 13h00 was ik bij Chengda waar Qiqi met mijn doos stond te wachten bij de receptie. Chengda was in de tijd dat ik nog veel in Chengdu kwam een kenmerkend landmark in het landschap dat in ontwikkeling was. Van grote afstand was het te zien en viel op door zijn aparte architectuur. Nu stelt het helemaal niets meer voor. Gebouwen van 100 meter staan er overall omheen. Het nieuw zuiden van Chengdu is ongeloooooflijk indrukwekkend. Qiqi hielp me in de taxi naar het hotel. We spraken ook af voor vanavond 6pm in het Global Center voor een diner.

Terug in het hotel heb ik meteen geboekt tot 4 juni. Dat geeft rust. Geen gezeul meer met de spullen.

Daarna door naar de bookworm waar ik uiteindelijk om 3pm lunchte, een salade met een glaasje verse citroensap. Toen naar Digital city, ik wilde wat verpakkingsmateriaald of draagband kopen voor de LED doos die lastig te dragen is. Net toen ik klaar was kreeg ik een Whatsapp van Bas die me vroeg uit te kijken naar een Security camera. Dat zal ik morgen dan maar even gaan doen. Ik heb nog 2 dagen.

‘s avonds met Qiqi in het Global Center bij een Vietnamees restaurant gegeten. Dat was mijn keuze want ik heb in Vietnam echt heerlijk gegeten en en herbeleving was welkom. Bij dit restaurant stond ook geen wachtrij zoals bij de helft van de ruim 200 eetgelegenheden in het Global center. Na het eten was het wat rustiger geworden en konden qiqi van een glaasje kiwifruit juice ik van een kopje koffie aan het strand genieten. Ze raakte niet uitgesproken over haar 2 reizen dit jaar naar Australie. Om 10h30 was ik …. Later dan normaal… weer terug in het hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 10905

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: