34 Mei Chengdu, vertrek -1 dag, leeglopen - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 34 Mei Chengdu, vertrek -1 dag, leeglopen - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

34 Mei Chengdu, vertrek -1 dag, leeglopen

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 Juni 2015 | China, Chengdu

Met hoofdpijn wakker, dat gebeurd me eigenlijk nooit. Zal wel heimwee heten, dat heb ik ook haast nooit. Dus maar een paracetamolletje. De 2e gedurende deze trip. Om 8 uur al aan’t ontbijt. Het ontbrak me een beetje aan ondernemingslust. Dus niet echt plannen voor vandaag. Ook niet veel zin om erop uit te gaan. Dus na de blog maar weer lekker passief met Sudoku naar de Bookworm voor de dagelijkse koffie. Onderweg herinnerde ik me dankzij dat pijnlijke open wondje op m’n hiel dat ik nog maar een keer terug zou gaan naar de massage. Tijdens de koffie moest ik weer aan dat dakloze meisje denken van gisteren…. Zouden Chinezen niet begaan zijn met zo’n situatie? En dat tussen de overvloedige Panamera’s en Landrovers……. Jaja, er zijn toch teveel chinezen……

Bij de massage werd ik hartelijk verwelkomd. Ik vroeg dit keer om een body massage en kort aandacht voor de voeten. Terwijl ze met m’n rug bezig waren kreeg ik de optie om voor 40 RMB extra m’n rug met olie te laten masseren….. Die optie heb ik genomen. Moest wel m’n shirt uit en de broek halverwege de bips terwijl er een handoek om de broekriem werd gedaan tegen vlekken door die olie. Het was een zeer vakkundige dame die me hielp echt heerlijk. Toen ik op m’n buik door een gat in in de massagetafel naar de vuile vloer lag te kijken belde Dory. Dat was ff lastig dus gevraagd of ze over een uurtje terug kong bellen. M’n voeten zijn de dame en ik op dat moment gewoon vergeten. Dat merkte ik pas toen ik weer op straat terug naar de Bookworm liep voor een Cheeseburger met salade en een glas citroensap. Ik wordt echt lui. Ik had toch geen verdere plannen maar had wel zin om wat onbekende straatjes in Chengdu door te lopen. Dat ben ik ‘s middags dan ook gaan doen. Ik heb een uurtje of 2 rondgelopen door alleen maar straatjes die ik niet kende. Uiteindelijk kwam ik weer bij dezelde massage tent uit en heb de volledige voetmassage genomen inclusief shampoo en in de was zetten erbij. Ik kon de dames duidelijk maken via de vertaalapp van Baidu dat ik terug ging naar Nederland en niet meer terug zou komen…… of ze nog ff met me op de foto mochten…… tuurlijk. En die fot’s wil ik zelf ook wel. Ik hoop dat de upload ervan lukt

Vandaag dus geen metro gebruikt. Na een Thaise kip in de bookworm ben ik terug naar het hotel gegaan. De reis zit er voor mij op. Morgen om 14h40 vertrek ik met de KLM terug naar NL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10910

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: