3 mei, Da Nang - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 3 mei, Da Nang - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

3 mei, Da Nang

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 Mei 2015 | Vietnam, Da Nang

Om 1h00 uur viel ik eindelijk in slaap en 5h00 werd ik wakker door het daglicht. Toch nog even lekker geslapen tussen de dames. De Argentijnse moest niet naar Da Nang maar naar Hoi An zo’n 25 km ten zuiden van Da Nang. De Vietnamese ging ook naar Da Nang. Het bleek dat bijna iedereen naar Hoi An ging. Het is voor Vietnamezen een belangrijke “ancient city“.
Om 8h30 kwam de bus aan in Da Nang en ik heb de chauffeur gevraagd me bij het strand af te zetten. Het strand gaf een verlaten indruk, wellicht omdat de Vietnamese vakantie ten einde was gekomen? Toen ben ik eerst naar een coffee shop gegaan en wat gegeten en gedronken. Een voorbijlopende Fransman heb ik aangeschoten voor advies. Hij was er 2 dagen en zat in een ander buurtje op 1.5 km afstand en adviseerde mij daar ook heen te gaan, 2 blokken van het strand af.
Na wat wikken en wegen besloten toch maar een keer het strand over te slaan en naar de binnenstad te gaan. Ik zit tenslotte in de 4e grootste stad van Vietnam. Via TripAdvisor een hotel uitgezocht met goede kwaliteit prijs verhouding: het “Moonlight Hotel” in downtown. Ik zit op de 15 e verdieping met een fantastisch uitzicht naar zee toe. De receptie gaf me het adres van een plek waar ik voor bijna 10 EUR een motorfiets voor 2 dagen kon huren. Ik ben meteen maar gaan rijden door de stad en ook naar het schiereilandje Nui Son Tra. Dat was erg leuk en apart met luxe resorts, Buddha beeld en een gigantische Ficus (boom). Tegen 5h30 reed ik langs het strand terug naar het hotel en zag dat heel veel mensen uit de binnenstad naar het strand kwamen om bier te drinken en te eten. Vietnamezen houden wel van gezelligheid. Veel toeristen vond ik er niet tussen. Ik kreeg geen aansluiting en ben toen voor donker terug gegaan naar het hotel en de motorfiets daar in de garage geparkeerd. In de binnenstad was ook behoorlijk wat volk op de been en heb bij het Saigon food restaurant gegeten. Ik besloot om morgenochtend vroeg naar Hoi An te gaan. Ik heb met een gevecht tegen de slaap de blog van gisteren gemaakt en die van vandaag komt dan morgen wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: