16 Mei, naar Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 16 Mei, naar Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

16 Mei, naar Shenzhen

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 Mei 2015 | China, Shenzhen

Bij het ochtendkrieken werd ik wakker. Met een kamer op het oosten hoop ik altijd wakker te worden met een ochtendzonnetje in m’n gezicht. Vandaag niet. Van uit de 9e verdieping zag ik niemand buiten lopen…. Alleen zag ik paraplu’s bewegen. Volgens het weerbericht op de computer zou het ook niet veel beter worden. Dus maar besloten om naar Shenzhen te gaan. Verder toch niets meer te doen.
Na het schrijven van het blog ben ik langzamerhand gaan inpakkken en me klaar te maken voor de reis. Na het uitchecken om 12h00 naar buiten en meteen de metro ingedoken. Het hotel staat er bovenop. Slechts 10 meter door de regen. Met de metro naar Guangzhou south Railway Station. Een monsterlijk groot gebouw. Ik zag tientallen automaten waar per automaat zekrer 50 voor in de rij stonden. Ook liepen er mannetjes rond die me per minibus naar Shenzhen konden brengen.
Bij de ca 20 loketten was het dermate druk dat de rijen al buiten begonnen, ca 40 mensen in elke rij. Ik zag al dat dit lang ging duren en had spijt dat ik een beslissing had genomen om met de supersnelle trein te gaan. Toen maar voor 200 RMb in zo’n busje gekropen. Het werd dermate volgepropt dat ik het heb laten stoppen voordat het 100 meter had gereden. Ik kreeg het spaans benouwd en voelde me niet veilig.
Er werd me een ander busje aangeboden dat er beter uitzag. Daar kon ik een brede zitplaats voorin krijgen. Een meisje in de bus sprak engels. Ik hoorde dat iedereen 100 RMB betaalde en dat ik er voor 200 ingetuind ben. Maar goed dan heb ik ook de beste zitplek. Per rit ontvangen zed dus 1000 RMB voor een rit van 2uur door de stromende regen, ca 150 km. In de bus een hotel uitgezocht via de Ctrip App. Dat gaat gelukkig heel goed. Het hotel waar ik als niet backpacker normaliter slaap ligt boven de metro en dus heb ik dat nu ook maar weer genomen. Hier moest ik ca 50 meter door de stromende regen naar m’n hotel lopen. Ik kwam om 17h00 aan. De markten waren dus al aan het sluiten.
Ik had weer last van gezichtsveld uitval en ben tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk komt door teveel op m’n telefoon te kijken tijdens het reizen.
Jasmine heeft het weerbericht voor de kustplaatsen bekeken en appte me dat de weersverwachting op de rest van mijn route gewoon slecht is. Elke dag regen tussen Shenzhen en Shanghai.
Morgen komt Wilma in Shenzhen. Mina weet nog niet dat ik en Shenzhen ben maar ik zal haar morgen even vertellen. Ze hebben samen een plan en daar ga ik niet tussen komen. Misschien even een etentje samen.
Een overweging is om nu met de sneltrein of met een vliegtuig naar het uiterste noorden van China te gaan. Dat overwegen ga ik morgen mee verder.

  • 17 Mei 2015 - 20:52

    Edward:

    Dus ook regen op je vakantie !
    Je gezichtsuitval komt me bekend voor , praten hier later over als je terugbent
    Succes in rainy China !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 10924

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: