17 Mei, Shenzhen, ff de backpacker pet af. - Reisverslag uit Shenzhen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 17 Mei, Shenzhen, ff de backpacker pet af. - Reisverslag uit Shenzhen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

17 Mei, Shenzhen, ff de backpacker pet af.

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

17 Mei 2015 | China, Shenzhen

Zon met wat wolken!! Bij het idee om de plannen te veranderen komt een vraagteken te staan. Het buffet ontbijt bevatte gelukkig wat gebakken eiren en gebakken ham want groenten en noodles op de vroege morgen staat me nog steeds een beetje tegen. Om half tien met m’n kapotte bril naar de Luohu grenspost waar “het goedkoopste shopping center van China” staat. Ik koop daar de laatste 8 jaar mijn brillen. Shit, bijna alle winkels zijn nog op slot om 10 uur!! Ook mijn vaste leverancier. “Peter Optics” was wel open en vroeg na afdingen 100 RMB (15 EUR) voor het vervangen van het glas in mijn Titanium montuurtje. Na het beloofde halfuurtje en een kop koffie was de bril nog niet klaar en er kwam nog 20 minuten bij. Hij had beiden glazen vervangen voor die prijs. Hij probeerde me ook voor RMB 250 nog een reservebril te verkopen maar dat is hem niet gelukt.
Wilma is een vriendin die ik via Mina heb leren kennen. Toen ze voor de eerste keer in Mina’s webshop visitekaartjes houders wilde kopen was ik de referentie van Mina. Wilma’s vliegtuig landde in Shenzhen om12h55 en ik had Mina laten weten dat ik ook naar het vliegveld zou komen om haar op te halen. Mina had Wilma nog nooit ontmoet. Het nieuwe vliegveld heeft nog geen aansluiting op de metro dus met de bus eerst naar het dichtstbijzijnde metrostation. Het is niet echt chinees om te vergeten de metro naar het vliegveld te laten gaan. Overigens ligt het nieuwe vliegveld op een ingepolderd stuk land van de monding van de Pearl River.
Mina had ook voor mij een kamer gereserveerd in de JinJiang Inn in bovenop de Daxin metrolijn, da’s handig. Na het inchecken ben ik naar Meiling en haar zus gegaan die gisteravond uit Guangzhou waren aangekomen. Meiling vond het jammer dat ze me alleen vrijdagavond voor een dinner had gezien. Ze sliepen in hetzelfde hotel als ik in Huaqiangbei. Vanmorgen voelde ze zich een beetje ziek waardoor ze niet met me mee ging naar luohu.
We ontmoetten elkaar bij Window of the World een thema park. Vandaar naar Dongmen street gegaan om met z’n drien wat te snacken. Daarna heb ik ze verlaten, ze gingen nog wat shoppen in Dongmen street voordat ze terug naar Guangzhou gingen. Ik ben toen terug gegaan naar Wilma en Mina voor het echte diner. Dat was in een bijzonder mooi deel van Shenzhen. Heel veel restaurants, buitenlanders fonteinen en een echt schip waar 2 restaurants in zaten.
Ik vroeg mina om op de kaar te laten zien waar we waren en toen viel bij mij het muntje. Dat was hetzelfde schip waar ik Zhengbao voor de eerst keer heb ontmoet!!!! Toen lag dat schip in een bouwput. Zonder ook maar iets eromheen. Ongelooflijk wat ze ervan gemaakt hebben.
Na het eten met uitzicht op het schip per taxi naar het hotel gegaan. leuke dag maar nog geen LED TL balken gekocht. Morgen maar. Overmorgen door naar Fujian provincie…… .maar weet nog niet hoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10903

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: