20 Mei, Zhanghou naar Nanchang, - Reisverslag uit Xiamen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 20 Mei, Zhanghou naar Nanchang, - Reisverslag uit Xiamen, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

20 Mei, Zhanghou naar Nanchang,

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

20 Mei 2015 | China, Xiamen

20 Mei, Zhanghou naar Nanchang,
Bitter weinig te vertellen vandaag. Uitgeslapen to 8 uur en ontbeten in het hotel. Ik had tot 13h00 om uit te checken. De hotelreceptie had geen kaart van de stad en google maps werkt niet in China dus had ik een groot orientatie probleem. Ik ben maar doelloos rond gaan lopen. Parkjes, winkels….. ook nog eens nergens koffie te krijgen. Om 12 uur terug naar het hotel om met Jasmine het programma in Nanchang door te nemen. Ik wilde daar graag weer een tourtje doen.
Om 13h00 waren de professor en vertaalster beneden in het hotel om me goedendag te zeggen. Ze hielpen me in een taxi naar het station. In de verkoophal m’n 2 kaartjes opgehaald, eerst een trein naar Xiamen 20 minuten en daarna 3.5 uur naar Nanchang.
Toen ik op de trein zat te wachten belde de toerorganisatie me op. Alles leek in orde. Ze zouden jasmine ook even bellen. Die belde later en zei me dat ik niet mee mocht omdat ik geen Chinees kont verstaan. Jasmine moest weer opnieuw gaan zoeken. Tijdens het wachten begon het ook te regenen. Gedurende daglicht is het niet droog geweest tijdens de reis. Landschappen zijn ook mooi in de regen maar niet door een nat raam te fotograferen. Ik heb dus maar met Zhi Wei zitten praten die ook in Nanchang (eindstation) moest uitstappen en morgen nog weer een halve dag moest treinen. In de trein ook druk met Jasmine blijven communiceren totdat ze ergens groen licht kreeg.
In NanChang ben ik meteen in de taxi gesprongen en het duurde iets van 45 minuteen voordat ik bij het hotel was dat ik via de Ctrip app had besproken. Het kostte bijna 10 EURO….. da’s veel voor een taxi in China. Ik kwam om half elf aan bij het hotel en de volgende ochtend moest ik om 7 uur bij de bus staan voor de trip waar ik wel mee mocht. Bloggen was er dus voor deze dag even niet makkelijk… vandaar de vertraging. Geeft niet het was een saaie dag en dus ook een saai blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: