33 Mei Chengdu, nieuwe voeten, vertrek -2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 33 Mei Chengdu, nieuwe voeten, vertrek -2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

33 Mei Chengdu, nieuwe voeten, vertrek -2

Blijf op de hoogte en volg Pieter

02 Juni 2015 | China, Chengdu

Vergeten de verduisterende gordijnen open te doen voor het slapen gisteravond. Resultaat: 8 uur pas wakker….. en met hoofdpijn. Veel te lang geslapen dus. M’n voeten vonden het heerlijk. Snel douchen en naar het ontbijt dat om 9 uur dicht gaat. Daarna de blog geschreven. Om 11 uur zat ik achter de koffie bij de Bookworm. Als ik binnenkom weten ze al wat ik wil hebben. ‘s morgens is het meestal vrijwel leeg daar. Via Baidu apps “Translate” en “Maps” ben ik daar gaan zitten Bauduen (Baidu is de Google van China) naar “massage” (in Maps in’t Chinees invoeren). Ik zag dat er meerde massage tenten in de buurt waren en dus heb ben ik op speurtocht gegaan. Sommige erg klein, oude mannetjes die oude mannetjes masseren (niet mijn ding), dames in superkorte rokjes en knipogend ….. ook niet mijn ding maar wel een knipoog terug, een beetje vies uitziende bedden…… ook niet mijn ding etc etd. Uiteindelijk kwam ik bij een redelijk uitziende tent met een aantal bijnanogjongedames wat me wel wat leek. Ik werd in een luxe stoel gezet op een prominente zichtplek zodat ze van buiten goed konden zien dat ze een “laowai” als klant hebben….. prima hoor. Terwijl mijn voeten in de week gezet warden masseerde ze m’n benen ook helemaal. Toen kwam het mes!!! Met een grote vakkundigheid begon ze kilo’s eelt weg te snijden. Op een plek was de eeltlag gebarsten waardoor de huid ook stuk was. Dat kon ze natuurlijk niet verhelpen.

Als herboren en met het voornemen hier nog een keer terug te komen verliet ik met mijn nieuwe voeten de zaak. I was van plan nog even naar kleine flesjes voor MeZus te gaan zoeken maar ik kreeg van Bas tijdens de massage een verzoek om te kijken naar een security camera. Dat ligt dichter bij n’m interessesfeer dus gaf ik daar meteen een hogere prioriteit aan. Dus de metro in en naar de volgende halte waar 2 torens zich “digital city” noemen. Vergeleken bij Huaqiangbei in Shenzhen stelt dit helemaal niets voor. Een heleboek winkels die vaak allemaal dezelfde dingen kopen. Toch een grote shop daar gevonden waar ze security en IP cams voor binnen en buiten verkopen. Ik heb daar 2 uur gestaan en gekeken, met Bas geapt, met bas gebeld, maar uiteindelijk niets gekocht. De specs en de prijzen vielen tegen. Op www.aliexpress.com staan betere spullen tegen betere prijzen. In toren 2 vond ik niets. Buitengekomen zag ik daar een ogenschijnijk zwanger meisje lopen dat helemaal de weg kwijt was. Helemaal verwaarloost, vies en lopend met 2 tassen liep ze doelloos rond. Ik vond het zo zielig dat ik er naar toegelopen en haar flink wat geld heb gegeven voor tenminste een week eten.

Communiceren is verder niet mogelijk dus ben ik maar in de metro gestapt en terug naar het hotel gegaan om de batterijen van m’n telefoon te verwisselen. Daarna naar de bookworm voor een glaasje citroensap. Daarna een woonwijkje ingelopen waar ik een straatje vond met een heleboel restaurantjes. Ik had zin in het typische Sichuan gerecht “ spicy chicken” waarvan ik de naam in het chinees ken. Ik zat weer op een etalage plaats en ik hoorde de naam van ons land en alle voetbalspelers van het NL elftal passeren, ook een paar plaatsnamen. Grappig dat je hoort dat ze het over je hebben. De kok, de bediening.

Na het eten ben ik met m’n Sudoku boekje naar de Bookworm gegaan. Er was een lazing maar daar had ik geen behoefte aan. Verder alleen even met een Amerikaans meisje gesproken dat al 2 jaar engelse les gaf. Belachelijk …. aan miljonair kinderen van 3 jaar. Daarna naar bed. Was een rustige dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: