25 April, aankomst in Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 25 April, aankomst in Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

25 April, aankomst in Ho Chi Minh City (Saigon)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 April 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

25 April, aankomst in Ho Chi Minh City (Saigon)
De aankomst in Saigon verliep best wel snel. Geen rijen bij de paspoort controle zoals in Bangkok. Geen moeilijke vragen. Het visum had ik in Nederland al bij de ambassade gehaald voor EUR 72. Ze zeiden dat het vooraf geregeld moest zijn. Bij aankomst zag ik toch een counter voor visa on arrival. Er zat niemand bij maar dat is omdat het zowiezo niet druk was op de luchthaven.
Direct maar even wat contant geld gewisseld voor de eerste uitgaven. Was achteraf niet nodig. ATM’s zat. Op de luchthaven kon ik geen simkaartje krijgen. Erg jammer want daar gaat het meestal snel en probleemloos.
Ik val met de neus in de boter want Saigon wordt overheerst door de herdenking van de oorlog met Amerika 40 jaar geleden. Dat had meteen tot gevolg dat ik geen taxi kon krijgen alleen via de “regelaars” die daar staan te bemiddelen. Dat betekende volgens die vent dat de tarieven dubbel waren. Ik moest dus 400.000 VNDong neertellen (20EUR) voordat ik de taxi mocht instappen. Gedurende de rit zag ik weld at het in de buurt waar ik m’n hotel heb geboekt een bruisende stad is. Het doet gezellig aan.
Bij aankomst in het hotel ging het verder goed. De 3e nacht die ik later bij had geboekt moest ik eerst even afrekenen. De kamer is sober voor EUR 40 maar verder al het nodige voorhanden.
Ik ben toch even een rondje gaan lopen in Saigon en bij een open restaurantje wat eten genomen en een glaasje citroenlimonade zonder suiker. Er werd geoefend voor een grote show in het centrum die te maken had met het 40 jarige oorlogseinde. Dat was goed te horen en niet goed te zien omdat het zorgvuldig werdt afgeschermt door politie en met behulp van schotten.
In het centrum staat verder een prachtige oude kathedraal, dus maar eventjes wat foto’s genomen. Overal in Saigon zie je mensen in het gras op op de stoep zitten en spelen, praten, muziek maken of godsdienst belijden. Overigens zie ik behoorlijk wat hoofddoekjes ten teken dat ook hier de Islam toeneemt…… ongeveer vergelijkbaar met Nederland qua aantal.
Op het moment dat ik dit wil posten gaat www.WaarBenJij.nu in revisie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 10920

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: