21 Mei, Nanchang, LongHuShan - Reisverslag uit Nanchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 21 Mei, Nanchang, LongHuShan - Reisverslag uit Nanchang, China van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

21 Mei, Nanchang, LongHuShan

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

21 Mei 2015 | China, Nanchang

Om half zeven stond ik met lege maag bij de receptive om uit te checken. Het was 10 minuten lopen, 1.2 km. Als google maps had gewerkt had ik het gedaan maar nu nam ik toch maar een taxi. Die zou niet meer dan 8 rmb kunnen kosten, het starttarief in NanChang. Een chauffeur wist waar het was en vertelde me tegen de regels in dat het 20 RMb was (EUR 3). Wat een afzetter!!! De middelvinger omhoog en de volgende taxi uit gezocht, ik vind het naar als mensen je proberen te bedonderen. Taxi’s hebben meters….. volgens de meter betaal je. De volgende chauffeur deed het netjes en kreeg toch 20 RMB van me.
Terwijl ik rondliep om een bus te vinden met het kenteken dat ik via SMS had ontvangen werd ik op de schouder getikt. Rondgekeken maar zag niets. Ik moest verder naar beneden kijken….. toen zag ik een heel klein meisje dat me in het engels vroeg of ik Pieter was……. Ik stond naast de bus maar had het kenteken nog niet gezien.
Het was een heel oud busje waar zo’n 16 man in kan. We waren uiteindelijk met 9 personen plus gidsje. We vertrokken over 10 minuten. In de bedrijvigheid daar was het niet moeilijk om in die tijd een wrap te bestellen als ontbijt met gebakken ei en rundvlees. Smaakte goed voor EUR 2 / 13 RMB.
Er was een snack en plaspauze na een uur. Na 2 uur kwamen we aan bij LongHuShan Mountain. De andere 8 gingen met een andere tourgroep mee en ik ging met het busje met het toergidsje en de chauffeur mee naar een “ancient city” en daarna een waterval. Ancient cities bestaan haast niet meer. Ze worden gemaakt. De oude huizen worden gerestaureerd. Eerst alles achter de gevel en tenslotte een nieuwe oud aandoende gevel ervoor. De binnenkant meestal winkeltjes maar soms ook oude ambachten zoals de kapper van vroeger.
Daarna na de watervallen. Er waren er 3 boven elkaar end us moest ik 200 meter klimmen. Dat was te doen. Maar ik deed het langzaam in m’n eigen tempo. Het gidsje had veel minder mee te sjouwen als ik. Na de Waterval op de grens van Vietnam en China was deze niet echt bijzonder……. Maar goed ik ben wat dat betreft erg verwend.
Met de lunch werd ik weer verenigd met het groepje van 8 dat een stukje over de rivier had gepeddeld langs LonghuShan mountain. Standaard tour lunch……. Geen super eten maar best wel acceptabel. Na de lunch gingen we de rivier over naar het Longushan park waar we een show te zien kregen (om 12h48) van vissers die met vogels vissen vingen. De vogels zitten met een lijntje aan/op het bootje bestaande uit 5 bamboepalen. De bootjes gaan in een cirkel liggen, de vogels het water in. de vissers met stokken op het water slaan en de vogels duiken naar vis. Bij deze demonstratie werd niets gevangen maar de vogel warden op visjes getrakteerd.
Na de show begon de 3 uur durende bustocht naar het hotel bij SanQingShan mountain. (Shan is mountain in het chinees). Ik heb nog wat kunnen slapen. Bij aankomst 17h30 kregen we te horen om 18h00 diner. Zelfde kwaliteit als de lunch.
Omdat we morgen geen lunch aangeboden kregen gingen we met de groep naar een supermarkt om wat spullen te kopen voor de lunch. Daarna naar de kamer om te gaan slapen. Ik heb nu vast m’n blog van vandaag gedaan omdat we morgen om 6h30 moeten ontbijten. Dus 6h00 op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10925

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: