27 April Ho Chi Minh city (2). leuke dag - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 27 April Ho Chi Minh city (2). leuke dag - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

27 April Ho Chi Minh city (2). leuke dag

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

27 April 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een fatsoenlijk hotelontbijt rond 10h30 maar weer naar de Vinaphone shop gewandeld via een alterntive route. Daarbij kwam ik onverwachts het HCMCity Historic Museum tegen dat ik maar even ben binnengelopen. Was aardig maar niet indrukwekkend. Een Koreaan wist me nog wat details te vertellen maar die ben ik grotendeels weer vergeten. Aandoenlijk was wel toen hij een brief uit 1973 van een Vietnamese soldaat aan zijn vader voor me vertaalde. Hij sprak Vietnamees wat me verbaasde.
Bij Vinaphone Klantnummer 103 getrokken terwijl klant 100 werd geholpen….. could be worse. Na wat online gepruts en opnieuw opstarten van mijn telefoon werkte alles na behoren. Hoefde verder niets bij te betalen. Ik heb nu voor 170.000 VNDong (Eur 8) wat gesprekstijd en 600 MB data. Na een stuk wandelen ben ik bij een restaurant naar binnen gegaan en heb daar lang moeten wachten op de seafood hotpot……. Die bleek voor 2 personen te zijn werd me achteraf verteld.
Na een siesta in het hotel gewandeld naar een park en daarna naar het Vuron Tao Dan park gewandeld omdat het dicht bij het hotel was. Daarna via de Dong Khoi straat (aanbeveling receptie) naar de rivier met de bedoeling daar wat te drinken en bij schemering de Dubai Toren te gaan bekijken. Voor 200kVNDong naar de 49 ste verdieping, skydeck. Meeste waren touristen waarvan veel Chinees zijn.
Na onderweg weer een kopje koffie en een snack bij een standje ben ik zonder avondeten terug naar het hotel gegaan. ‘t. Bij de koffie wat Nieuw Zeelanders ontmoet en nog wat ervaringen uitgewisseld. Het is nu 22h30. Mooie tijd om te gaan slapen. Morgen om 10h00 vertrekt mijn bus naar Vung Tao aan de kust. De jet lag is er nog niet helemaal uit en opstaan nog steeds lastig.

  • 27 April 2015 - 19:05

    Gerda. Kruidenier:

    Hoi Pieter,
    Erg leuk dat we je kunnen volgen .ik ontvang het verslag nu per mail, is dus handig dan zie ik gelijk dat je hebt geschreven?

    Zo te lezen nemen wat dingen nogal wat tijd in beslag , maar je kunt dat goed opvangen door meer rond te wandelen en zie je ook veel..
    Succes voor morgen, groet Jaap en Gerda

  • 27 April 2015 - 21:44

    Margré:

    Vandaag hebben we Koningsdag achter de rug, een gezellige zonnige, koude dag met o.a.spelletjes bij d.s.o.v. en het is leuk nu je verslagen te lezen, de perikelen van een backpacker die midden in de festiviteiten belandt die hij juist wilde omzeilen. Wij hadden dat vroeger ook vaak in Spanje dat het net fiesta was en alle banken dicht e.d. Dan speelden we maar dat we in Afrika waren en nauwelijks te eten hadden.
    Groetjes Coen en Margré

  • 28 April 2015 - 08:22

    Denise:

    Leuk verhaal weer! Kan je er nu helemaal geen foto's bijvoegen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10933

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: