30 April Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 30 April Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

30 April Nha Trang

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 April 2015 | Vietnam, Nha Trang

Ik werd ca 3h30 wakker in de bus (34 bedden op 3 niveaus en 3 rijen naast elkaar, door overbooking lagen e rook nog 8 personen op de grond tussen de rijen). Volgens google maps 38 km voor Nha Trang. Hij stopte nog steeds frequent voor laden en lossen van passagiers en lading. Het wakker worden werd ook veroorzaakt door een volle blaas. Er was een toilet achter in de bus maar de weg was zo slecht dat ik die gok niet durfde te maken. Ik ben met het gordijn open gaan liggen en toen stopte hij ergens waar met grote letters WC op een muur stond. Daar heb ik de chauffeur verteld dat ik daar even heen ging.
Redelijk precies om 5 uur (de officiele aankomst tijd) kwamen we op het bus station van Nha Trang aan. Ik had geen onderdak geregeld dus heb ik een taxi genomen naar het strand voor een buurt waar volgens google maps de hoteldichtheid het grootst was. Ik ben met m’n rugzak als rugsteun op het zand van het strand gaan zitten tussen een hele horde andere mensen die met cameras klaar stonden om de zonsopgang te fotograferen. Ook hier bewolking dus dat schoot niet op voor hen.
Na wat sodukuen ben ik om 8h00 gaan zoeken naar onderdak voor de nacht. Bij het 6e hotel (eigenlijk guesthouse) kon ik een kamer krijgen vanaf 18h00. Toch maar gedaan en teruggegaan naar het strand voor de volgende 10 uur. Zwembroek aan bij het strandtoilet een een strandbed met matras voor een dag besteld Uiteraard ook maar flink ingesmeerd. Ik was een van de eersten die daar lag. Na mij kwamen er veel russen op bedden om mij heen liggen. Direct op 5m naast mij een heel mooie russin die wist dat ze mooi was en haar bikinibroekje oprolde tot beneden de normale bikinilijn en daarmee liet zien dat ze van onder geschoren was. Ik denk dat Vietnamezen dat niet echt kunnen waarderen want die zijn meestal juist behoorlijk bedekt. Zelfs in Zee. Wij Hollanders kunnen daar uiteraard wat beter tegen.
Consumpties te over op het strand dus ik hoefde niet weg. IJskoffie, duiveneieren (zakje 10 stuks), bananenpannenkoekje, tofu met gembersiroop, gesneden mango, warme thee etc etc.
Toch werd ik het om 3 uur spuugzat en ben maar eens naar het pensionnetje gegaan om te kijken of de gast die laat zou weggaan niet al eerder opgestapt was. Dat was niet het geval maar ze hadden wel iemand die een now show had gegeven en dus kreeg ik die kamer. Heerlijk. Even ingeburgerd, was gedaan en gedouched. Toen een rondje door het dorp gelopen en even ergens nog een kopje zeewier-ijsthee besteld. Vandaag weinig aanspraak gehad en gezocht.
Na een pizza nog wat rondgelopen tussen de russen en vietnamezen en na een bezoek aan en Embroidery atelier en een reisbureau terug gegaan naar het hotel om de verhalen van gisteren en vandaag even bij te werken voor de Blog. En nu ga ik maar posten en slapen.

  • 01 Mei 2015 - 08:14

    Denise:

    Leuk verhaal weer!

  • 01 Mei 2015 - 08:52

    Rob:

    Als Poetin het leest wordt hij jaloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10953

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: