1 mei, Nha Trang (2) - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 1 mei, Nha Trang (2) - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

1 mei, Nha Trang (2)

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Mei 2015 | Vietnam, Nha Trang

Omdat ik geen zin had om in het guesthouse te ontbijten had ik tijdig de receptie gevraagd een motorfiets voor me te huren. Die stond om 8h30 beneden klaar. Ik had een reisschema voor mezelf gemaakt: 1) Po Nagar, een Cham temple. Er tegenover heb ik eerst ontbeten. Een soort kleine eierpannekoekjes met vlees, en seafood. Een paar soldaten wilden met mij op de foto daar. De Tempel was wel aardig en het stond stijf van de touristen, russen en chinezen. Bussen warden er uitgeladen en ook was er een betaalde parkeerplaats voor motorfietsen. Leuke momenten en interacties daar en ik sta op verschillende foto’s met wat dames, een neger, een groupje soldaten. Na een uurtje had ik het gezien en ben doorgereden naar de volgende bestemming. Onderweg zag ik een 2) klein dorpje iets van de weg af liggen en daar ben ik even uit nieuwschierigheid heen gereden en zag ergens een bordje “ Café “; dat moet natuurlijk koffie zijn. In m’n beste vietnamees en hun in hun beste engels kreeg ik het voor elkaar een kopje zoete expresso op ijs te bemachtigen met daarbij een kopje warme thee. Als afscheid nog een flesje rietsuikerstroop laten persen. Ze doen er daar nog wat zurigheid doorheen zodat het wat frisser smaakt dan ik altijd in China krijg. Daarna naar 3) Chua Tung Lam. Een Buddha standbeeld van 50 meter hoog. Hier stond ik in m’n uppie naar te kijken in de hitte rond het middaguur met m’n schaduw als een plasje water om m’n voeten. Na een foto maar besloten 4) het 25 km verder liggende ‘ autentieke dorpje ‘ (aanbeveling van de receptie van het hotel) maar te laten schieten en via een andere route terug te rijden naar Nha Trang. Onderweg reed ik een klein stukje langs een rivier en zag ik een aanduiding van een restaurant. Het weggetje ingeslagen en het luidruchtige restaurant gevonden. Geen plek voor mij, het zat overvol. Ernaast was een plankenbrug naar de overkant (ca 300m). voor EUR 0.15 mocht ik erover heen rijden. Daar was 5) nog een restaurant aan het water en daar was een leuk tafeltje aan het water. Het schijnt dat op 1 mei iedereen in Vietnam de verjaardag van Dirk Voorhaar (en andere labourers) viert en daar wordt dan ook behoorlijk op gedronken. Bij elke tafel stonden gemddeld 2 kratten bier, 80% Tiger en 20% Heineken. Het bleek een beetje een onbehoorlijke vraag te zijn om naar Cola te vragen. Hier seafood fried noodles met een soepje gegeten als late lunch. Geen aanspraak maar wel genoten van het uitzicht over de rivier. Daarna terug naar het hotel voor een siesta (weer via de plankenbrug). Om 4 uur weer de brommer gepakt en even langs de kust en om het vliegveld heen gereden. Het zuiden van Nha Trang is geheel tourist vrij. Totaal andere sfeer. Vlak bij het hotel heb ik aan de straat bij zo’n klein kraampje voor EUR 1 noodlesoep gegeten. Toen de motorfiets ingeleverd en in de stad ergens gaan zitten met Sudoku en een kopje koffie besteld, daarna 10 spring rolls en als slot een Mocktail van Orange juice, Ananas juice en Grenadine gedronken. Op weg naar het hotel nog een zachte Mango gekocht en laten schillen en in stukjes snijden (deed de vrouw voor me ook) en ook nog wat passievruchten gekocht. Morgen mag ik om 17h00 uitchecken want ik moet om 19h00 vertrekken naar Da Nang, 10 uur in de slaapbus. Ik eet nog even wat fruit en ga nog ff sudokuen. Dirk een prettige verjaardag en eet smakelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10960

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: