6 Mei, Hue en Hanoi, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 6 Mei, Hue en Hanoi, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

6 Mei, Hue en Hanoi,

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

06 Mei 2015 | Vietnam, Hanoi

Eerst het blog van gisteren geschreven. In de ochtend gaat het me veel makkelijke af dan in de avond. Ik val er steeds bij in slaap. Ik maak er maar een gewoonte van. Na de blog het meest uitgebreiden ontbijtbuffet tot nu toe genoten. Eigenlijk veel te luxe voor een backpacker. Probleem is dat je dan ook veel te veel eet. Na het ontbijt nog even van het uitzicht over de rivier genoten vanaf de bovenste verdieping.
Daarna de motorfiets gepakt en naar het paleis en de verboden stad gegaan. Het geheel is een Unesco bezienswaardigheid en het is duidelijk dat de Vietnamezen er trots op zijn. Er vind een renovatieslag plaats die waarschijnlijk Jaren gaat duren. De uitgang van het complex is niet naast de ingang. Vervelend want daar loop je automatisch naar toe. Nu moest ik bijna 2 km omlopen om bij m’n motorfiets te komen. Onderweg nog maar een keert je een kopje zoete ijskoffie expresso concentraat gedronken langs de weg. Het was alweer ontzettend heet. Nog een keer gepint, deze keer kon ik voor 3.000.000 pinnen, meestal maar 2.000.000. Een miljoen is EUR 45. Met geld omgaan is steeds weer een rekenpartij en met al die nullen op het papier zal ik heus wel een keer een vergissing gemaakt hebben in het voordeel van de ontvangende partij. Tijdens de koffie gezocht naar een method om bij het vliegveld te zoeken en op de Tripadvisor App gezien dat Vietnam airlines een shuttle service aanbood naar het vliegveld. Meteen maar even gebeld en om 14h40 zouden ze bij m’n hotel staan. Verde gelopen naar de motorfiets en terug naar het hotel.
Om 11h30 was ik bij het hotel en heb daar lekker gedouched en m’n koffers gepakt. 12h30 uitgecheckt en de koffer bij de bell boy achter gelaten. De motorfiets ingeleverd bij de dame van het reisbureau en daarna een lunch gepakt. De fried seafood noodles vind ik hier erg lekker, evenals de verse mangojuice.
Precies op tijd kwam de bus naar het vliegveld bij het hotel. Een Duits stelletje moest ook mee. Ongelooflijk wat die voor een vakantie van 16 dagen meezeulden. Klein vliegveldje maar pretenties van een grote. Ik schat een vliegtuig of 5 per dag. Security check, uitgebreiden shopping mogelijkheden met vliegveldprijzen. Er stond 1 vliegtuig op het vliegveld, een vliegend oog hospitaal. Grootse vertrek aankondigingen. Ik heb het vliegtuig waarmee we zouden vertrekken zien aankomen. Het stopte vlak voor de gate. De passagiers moesten de 30 meter naar het vliegveld per bus afleggen…… beetje erg belachelijk. Prima vlucht verder.
Na aankomt direct naar buiten en werd daar opgewacht door taxichaufeurs. Ik zag een minibusje staan waarvan de eigenaar me aanbood om me voor 100.000 naar de stad te brengen. Dat was niet duur voor 27 km. Het busje is begroot voor 12 passagiers maar met krukjes wist de eigenaar 1.700.000 te vangen voor de rit. Na bijna een uur stond ik bij het meer waar ik wilde wezen en ben toen gaan zoeken naar een hotel in de buurt waar ik 4 jaar geleden ook met Dory ben geweest. Uiteindelijk ben ik in precies hetzelfde hotel terecht gekomen maar in een kleine kamer.
Backpack neergegooid en meteen naar het restaurantje op het dak waar Dory zo van houd en even met haar gebeld. Chicken noodle soup met een glaasje “lemon juice without sugar” Daarna rond het meer gelopen en hier en daar wat genuttigd. 21h30 was een mooie tijd om te douchen, sudokuen en slapen.

  • 07 Mei 2015 - 16:30

    Bas:

    Klinkt allemaal erg leuk! en zo te lezen geniet je er goed van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 10963

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: