7 Mei, Hanoi, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 7 Mei, Hanoi, - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

7 Mei, Hanoi,

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

07 Mei 2015 | Vietnam, Hanoi

Ik zie nu dat ik kan zien hoeveel mensen mijn reisblog lezen….. dat zijn er gemiddeld toch zo’n 35 per dag. Dat motiveert.
Het hotel heeft maar een paar kamers en dus ook maar 2 ontbijt tafels. Wel een uitgebreid ontbijtmenu wat er op lijkt dat de kok een hobbyist is. Alles smaakte dan ook prima. De receptiedames waren ook uitermate vriendelijk en praatten graag. Ik heb ze over mijn plannen verteld en daar speelden ze handig op in. Het eind van het liedje was dat ik via de receptie een cruise geboekt heb in Halong Bay voor 3 nachten en 3 dagen. Google maar eens op pictures van Halong Bay!!!!! Eea betekent dat mijn schema nu zo is dat dus 11 mei (Maandag) de grens oversteek naar China (tp. Mong Cai(Vietnam)– Dongxing (China)).
Het Touristische deel van Hanoi speelt zich af rond het Hoan Kiem Lake (vertaald: give back sword). De legend zegt dat een reuzenschildpad daar een gezonken zwaard terug gaf aan een koning. Schidpadden leven nog steeds in dat meer. Na een rondje rond meer op zoek gegaan naar een kopje koffie in het markt en touristen uitgaansdeel van Hanoi. Dat is niet moeilijk wan daar zijn er misschien wel 100 van in die buurt. Het 2e kopje koffie smaakte ook goed en heb zonder veel over m’n eigen reis te vertellen het verhaal aangehoord van een andere backpacker die het allemaal wel heel graag wilde vertellen. Daarna een apotheek opgezocht en een flesje lenzenvloeistof gekocht……… Ach en toen op een andere plek nog maar weer een kopje zoete ijskoffieconentraat met bijpassend kopje warme thee. Het is een leuke, gezellige, oude, drukke, ietwat onfris ruikende, hete buurt vol buitenlanders, auto’s, motorfietsen straatverkopers, winkeltjes en kroegen. Na een korte siesta in het hotel (je wordt toch sneller moe in die hitte) weer een rondje rond het meer. Aan de zuidkant op een bankje via tripadvisor besloten om naar de Hoa Lo prison uit de tijd van de Franse bezetting te gaan. De gevangenis is ook gebruikt in de oorlog tegen de USA voor amerikaanse piloten. Het is toch wel een indrukwekkend bezoek. Na dit bezoek weer even aan het meer gezeten met Google Maps en toen besloten naar een iets zuidelijker gelegen meer te gaan dat in een park lag. Hier geen tourist gezien. De beaten track is maar een dun paadje zo te zien…… maar wel erg druk bezocht. Het beroemde water poppen theater heb ik deze keer niet bezocht. Ik herinnerde het me nog van de vorige keer en vond het niet echt indrukwekkend genoeg voor herhaling.
Na een douche en een beetje Sudoku op mijn balkonnetje heb ik vreetzaam gewacht op de zonsondergang. Daarna heb ik een restaurant opgezocht in de buurt. Tenslotte de avond beeindigd met nog een rondje rond het Hoang Kiem meer en het kroegjes deel, maar niets meer genuttigd. Morgenochted vroeg op voor de tocht naar Halong Bay en de Cruise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 10961

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: