8 Mei, Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu 8 Mei, Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Pieter Knibbe - WaarBenJij.nu

8 Mei, Ha Long Bay

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

08 Mei 2015 | Vietnam, Hạ Long

8 Mei, Ha Long Bay
Om 8 uur moest ik bepakt en bezakt bij de hotel receptie klaar staan voor de reis naar Ha Long Bay. Om 7 uur schoof ik aan voor het ontbijt. Ik dacht laat ik eerst maar even afrekenen voor het verblijf en deze 3 daagse (2 nachten) trip. Ik had gepland met de credit card af te rekenen. Dat kon wel, alleen als ik een pincode heb en helaas heb ik die niet (meer). Dus toen maar met prive en business cards de deur uit om ergens te gaan pinnen. De 1e automaat was leeg, de 2e accepteerde mijn ABN pas niet maar bij de 3e had ik geluk. Tesamen met een reserve die ik zowiezo altijd bij me heb had ik genoeg.
Om precies 5 voor acht was ik klaar en ging tanden poetsen op de kamer. Die stond blank op dat moment, ca 1 cm water op de hele vloer. Het water was van buitenaf gekomen. Maar goed dat was niet meer mijn probleem en gelukkig stond mijn rugtas niet op de grond maar op een stoel.
Om 8h25 kwam eindelijk de bus. Ik was nog niet de laatste passagier want er waren nog meerdere legen stoelen. Na een uur cruisen passeerde ik weer m’n hotel maar toen was de bus wel vole n waren we op weg naar de bestemming.
De bus was berekend op kleinere mensen want ik kon m’n benen niet strekken in de bus. De stoelen waren echt een maat te klein voor mij. Ook het verkeer was druk maar minder gevaarlijk dan in China. Na anderhalf uur was er een rustpauze bij een winkel/ restaurant waar alle bussen stoppen. Na nog 90 minuten rijden kwamen we 13h00 aan bij de plek waar de cruise zou beginnen.
We konden vanuit de bus meteen de tenderboot op en na 15 minuten later klommen we over op de cruiseboot. Er was al een kamerindeling gemaakt en ik kreeg een prachtige kamer boven achterin. Het bed lag op de hoogte van de onderkant van het raam zodat ik vanuit bed een prachtig uitzicht op zee had. De boot begon meteeen te varen. Eerst een stukje open zee maar we konden de karakteristieke eilanden al zien.
Na even wat kleren te wassen terug naar de “zaal”, daar konden we elkaar wat beter leren kennen. Er was nog een single, een jongeman uit Colombia. Verder 3 jonge stelletjes een stel van middelbare leeftijd dat geen relatie had (broer en zus of zoiets, verder niet nagevraagd) en tenslotte een groep van 7 Engelse meiden. Uiteraard werd het gezellig en werd er veel gekletst om elkaar wat beter te leren kennen.
Inmiddels voeren we door wellicht het mooiste landschap ter wereld. Het staat op de lijst van wereldwonderen en dat is het ook zeker waard. Bij een bezoek aan dit prachtige land hoord een bezoek aan Ha Long Bay er zeker bij. Prijzen voor een cruise vallen ook reusachtig mee.
Na het eten 14h30 legden we aan en moesten we te tenderboot in voor een exursie naar een grot op een van de eilandjes. Daarna warden we gedropt bij een strand waar ik gezwommen heb en daarna gingen we nog een half uurtje kayakken tot zonsondergang.
Terug bij de boot was het alweer tijd om te eten en het werd steeds gezelliger. Ik was wel een van de weinigen die geen alcohol dronk….. en daar ben ik eigenlijk nog steeds blij om. De gids probeerde nog een karaoke sessie in te zetten maar daar had eigenlijk niemand zin in.
Voor de nacht lag de boot voor anker in een baai met naar schatting nog 30 andere cruise schepen, alle maal op een afstand van ruim 100 meter van elkaar dus geen storing en geluiden van andere boten. Om half tien ben ik als een van de eersten naar bed gegaan. Ontbijt was aangekondigd voor scherp 7h15 de volgende ochtend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Reizen is mijn passie. Combineren met business is dan ideaal. Gelukkig laat mijn baantje me toe overal te werken waar een internet aansluiting is. Dory wil wel op vakantie maar niet als ik dan ook nog ga zitten werken. Heerlijk is dat, kunnen we nog een keertje weg, en dan samen.

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10955

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 04 Juni 2015

Asia Pacific Beach

Landen bezocht: